Wnętrze Podczas inspekcji staramy się opisać wszystkie uszkodzenia wewnątrz auta wraz z fotorelacją uszkodzeń. Nie oceniamy przebiegu po zużyciu wnętrza ponieważ zużycie to wynika często z charakteru użytkowania pojazdu i nie jest miarodajnym elementem aby móc oceniać przebieg auta.
Czystość W pierwszej kolejności sprawdzana jest czystość wewnątrz auta. Zwracamy uwagę na to czy wnętrze jest wyprane, przygotowane do sprzedaży – poddane zabiegom kosmetycznym które mają ukryć wady pojazdu. Kontrolki Zwracamy uwagę na kontrolki licznika auta. Spisujemy ewentualne błędy lub inne nieprawidłowości. Stan licznika Spisujemy na raporcie dokładny stan licznika, są sytuacje w których stan ten różni się nawet o 10 tys km o stanu deklarowanego w ogłoszeniu. Stan elementów Każdy z elementów wnętrza auta jest dokładnie badany podczas inspekcji. Wydawana jest ocena odnośnie stanu poszczególnych elementów, wady są opisywane i fotografowane. Czy w aucie nie jest palone Szczególną uwagę podczas oględzin auta zwracamy na to czy w pojeździe było palone. Zwracamy uwagę na stan i używanie kilku elementów auta pod tym szczególnie względem. Opis uszkodzeń Wszystkie uszkodzenia oraz wady wnętrza auta są dokładnie opisywane i fotografowane aby uniknąć niemiłych niespodzianek przy oglądaniu samochodu na żywo. |
|
Czystość wnętrza Podczas inspekcji auta sprawdzamy czystość wnętrza pojazdu oraz przestrzeń bagażową. Zwracamy uwagę na to czy wnętrze to zostało specjalnie przygotowane do sprzedaży – wyprane. Zwracamy uwagę na przygotowanie elementów plastikowych do sprzedaży, często takie zbiegi mają na celu ukrycie wad wizualnych auta. Opis czystości wnętrza sporządzamy w raporcie z oględzin auta. |
|
Kontrolki Elementem na który zwracamy szczególną uwagę we wnętrzu auta jest licznik. Podczas odpalenia auta kontrolujemy czy wszystkie kontrolki które powinny chociaż na chwilę zapalić się podczas rozruchu a później zgasnąć są aktywne. W raporcie zamieszczamy informację o potencjalnych błędach lub nieprawidłowościach. Są to często kontrolki z systemu ABS oraz AIRBAG. Takie informacje są bardzo istotne i wymagają wnikliwej analizy – diagnostyka komputerowa aby móc dokładnie zdiagnozować źródło powstałego na liczniku problemu. Z licznika możemy również odczytać informacje o braku poszczególnych płynów eksploatacyjnych lub dowiedzieć się o uszkodzonych czujnikach pomiarowych przypadku kiedy płynu jest odpowiednia ilość. Stan licznika |
|
Stan elementów użytkowych W raporcie opisujemy stan elementów użytkowych auta oraz określamy ich stan zużycia. Określamy stan: wykładziny w kabinie, kierownicy, gałki zmiany biegów, stan pedałów, foteli przednich, stan kanapy, wykładziny w bagażniku, stan podsufitki, deski rozdzielczej oraz stan boczków drzwi. Wszystkie te elementy są fotografowane i dołączone do fotorelacji auta. Czy to jest istotne: |
|
Palenie w aucie Podczas oględzin zwracamy uwagę czy w aucie nie było palone. Sprawdzamy wszystkie popielniczki zapalniczki oraz elementy świadczące o tym że w aucie było palone. Czasami sam zapach w aucie sugeruje to, że w aucie było palone. Sprawdzamy również pod tym względem stan podłogi oraz podsufitki, które często ulegają uszkodzeniu poprzez przepalenie papierosem. Są to brzydkie i ciężkie do usunięcia ślady oraz uszkodzenia. |
|
Opis uszkodzeń Inspekcja wskazuje również na wewnętrzne uszkodzenia auta. Zawsze staramy się wychwycić wszystkie elementy noszące ślady użytkowania. Wszystkie informacje o zużyciu elementów wnętrza spisujemy w raporcie oraz fotografujemy. |