Komora silnika
W czasie trwania tego etapu w pierwszej kolejności sprawdzamy czystość silnika oraz samej komory silnika. Wskazujemy na to czy silnik był myty. Inspektor dokonuje weryfikacji widocznych wycieków z góry silnika. Jeżeli jest taka możliwość demontuje obudowę górną jednostki napędowej.
Płyny eksploatacyjne:
W czasie trwania oględzin silnika Inspektor sprawdza stan oraz jakość płynów eksploatacyjnych. Zwraca uwagę na stan pasa przedniego oraz w miarę możliwości weryfikuje stan reflektorów.
Akumulator:
Sprawdzamy sprawność akumulatora w stanie spoczynku oraz podczas ładowania.
Elementy serwisowe:
Weryfikujemy zawieszki, fiszki serwisowe z wymian oleju, rozrządu lub serwisu klimatyzacji.
Wnętrze:
Sprawdzamy rozruch silnika, weryfikując stan licznika oraz ewentualne kontrolki serwisowe. Inspektor zwraca uwagę na zapalenie i wygaszenie kontrolki AIRBAG.
Stan wnętrza:
Weryfikujemy stan wnętrza rozbijając naszą ocenę na poszczególne elementy wnętrza pojazdu. Oceniamy stan zużycia/uszkodzenia elementów w trzy stopniowej skali. Zwracamy uwagę na to czy było palone we wnętrzu oraz na wykonane prace ukrywające uszkodzenia.
Wyposażenie:
Potwierdzamy czy samochód posiada wyposażenie, które sprzedawca deklarował w ogłoszeniu. W miarę możliwości sprawdzamy sprawność wyposażenia.
|