Układ wydechowy Podczas oględzin podwozia sprawdzane są wszystkie elementy układu wydechowego: tłumiki, łączenia, w miarę możliwości katalizatory, filtry DPF. Układ wydechowy jest istotnym elementem podwozia każdego pojazdu a jego nieszczelność lub inne nieprawidłowości potrafią generować znaczące koszty dla nowego właściciela pojazdu. | |
Tłumik środkowy Inspektor sprawdza stan tłumika środkowe, sprawdza jego szczelność również po odpaleniu auta, ocenia stopień skorodowania elementu oraz sprawdza łączenia tłumika z poprzedzającą oraz następującą częścią układu wydechowego. Określa czy tłumik ten kwalifikuje się do wymiany oraz czy był już wymieniany w aucie. |
|
Tłumik końcowy Inspektor określa czy tłumik jest oryginalną częścią auta czy został wymieniony, często bowiem w autach montowane są nieoryginalne tłumiki końcowe, które narażone są na szybszą korozję tego elementu. Sprawdzana jest szczelność elementu oraz określany stopień korozji. Inspektor w razie konieczności opisuje również niepokojące naloty lub wycieki z końcówki wydechu końcowego. W silnikach diesla z turbodoładowaniem mogą być to np. ślady oleju świadczące o uszkodzeniu turbosprężarki w aucie. |