Nadwozie Sprawdzanie nadwozia jest istotnym elementem naszych inspekcji, poświęcamy mu za każdym razem dużą część czasu przeznaczonego na oględziny auta. Nadwozie auta często opowiada nam historię pojazdu, który sprawdzamy.
Pomiary miernikiem lakieru Sprawdzanie auta zaczynamy od pomiarów profesjonalnym miernikiem lakieru. Każdy badany przez nas element jest sprawdzany w 5-8 miejscach na każdym elemencie pod względem grubości powłoki lakierniczej. Jeżeli pomiar wykazuje jakieś nieprawidłowości dokonujemy większej ilości pomiarów. Wszystkie wyniki nanosimy na szablon auta wraz z opisem. Do badania wykorzystujemy tylko własny zawsze odpowiednio skalibrowany sprzęt. Nigdy nie korzystamy z mierników sprzedającego aby wyeliminować błędny pomiar. W przypadku wykrycia szpachli robimy dodatkowy opis.
Elementy nadwozia Każdy element blacharski który możemy zdemontować w aucie zostaje poddany wnikliwej analizie czy nie został wymieniony (odkręcany).
Szyby W każdym aucie sprawdzamy rocznik oraz kod producenta szyb.
Uszkodzenia Robimy fotorelację uszkodzeń wizualnych powłoki lakierniczej oraz przedstawiamy uszkodzenia na szablonach auta w raporcie.
Opony Opisujemy stan opon, ilość kompletów, firmę, dokonujemy pomiaru grubości bieżnika oraz podajemy rok produkcji opony.
|
|
Oryginalna powłoka lakiernicza
Powłoka fabrycznie nie naprawiana, nie malowana. Grubość lakieru zależy od producenta oraz roku produkcji auta.
|
|
Druga warstwa lakieru
Taka wartość powłoki wskazuje na to, że element został pomalowany drugą warstwą lakieru.
|
|
Element szpachlowany
Taka grubość powłoki lakierniczej wskazuje naprawę elementu przy użyciu szpachli.
|
 |
Elementy nadwozia
Każdy element nadwozia który może zostać wymieniony, odkręcony zostaje wnikliwie sprawdzony. Najczęściej przy wymianach elementów możliwych do demontażu pozostawione zostają ślady na śrubach montażowych lub widoczna jest świeża warstwa lakieru w celu ukrycia ingerencji. Podczas inspekcji elementy, które budzą podejrzenie wymiany zostają wnikliwie sprawdzone. Są to najczęściej: maski, błotniki przednie, drzwi tylne oraz przednie, pokrywy bagażnika.
Czy można z auta wypadkowego zrobić bezwypadkowe?
Punkt sprawdzania elementów możliwych do demontażu jest niezwykle istotny ponieważ często zdarza się iż popularne auta do których dostępna jest duża ilość części zamiennych mimo swojej przeszłości wypadkowej po pomiarach miernikiem lakieru wypadają na bezwypadkowe. Związane jest to z ilością części blacharskich dostępnych na polskim rynku oraz brakiem opłacalności malowania niektórych elementów nadwozia. Wielu sprzedających auta szuka części tzw. pod kolor aby móc je zamontować i z auta wypadkowego zrobić bezwypadkowe.
|
 |
Szyby
Podczas inspekcji auta sprawdzamy również stan wizualny, datę produkcji oraz numer produkcyjny szyb auta. Wymiana szyby czołowej może być spowodowana uderzeniem kamienia lub jej zużyciem jednak w przypadku innych szyb wszelkiego rodzaju wymiany mogą świadczyć o przeszłości wypadkowej lub próbach kradzieży. Wszystkie szyby które są nieoryginalne zostają sfotografowane i dołączone do fotorelacji auta.
|
 |
Uszkodzenia nadwozia
Obecnie sprzedający auto dość często korzysta z programów graficznych dzięki którym ukrywa wady wizualne auta. Dzięki naszej fotorelacji z oględzin auta dowiesz się wszystkiego o wizualnych wadach samochodu: przetarciach, rysach, odpryskach oraz innego rodzaju uszkodzeniach powłoki lakierniczej. Takie uszkodzenia często obniżają wartość pojazdu. Rzadko kiedy sprzedający podczas rozmowy telefonicznej przyzna się do wad wizualnych auta oraz wnikliwie opowie o rdzy w samochodzie. Naszej inspekcji takie informacje na pewno nie umknął.
Przykład:
Na zdjęciu po lewej stronie znajduje się przykład auta nie uchodzącego za egzemplarz rdzewiejący. Auto z 2010 roku za kwotę ok 62 tys PLN. Sprzedający zapomniał o tym ,,mało,, istotnym elemencie wspomnieć potencjalnemu kupującemu.
|
 |
Opony
Podczas inspekcji sprawdzamy jakie opony do auta dołącza sprzedający czy są to dwa komplety opon: zimowe oraz letnie. W raporcie notujemy jakiej firmy są opony, w którym roku zostały wyprodukowane, nanosimy uszkodzenia opon oraz dokonujemy pomiaru bieżnika.
Felgi
Sprawdzamy jakie felgi są dodawane do auta, czy są to felgi aluminiowe, stalowe, dwa czy tylko jeden komplet. W raporcie notujemy rozmiar felg, producenta oraz opisujemy stan felg.
|