Sprawdzenie przebiegu auta z Niemiec

Sprawdzenie przebiegu auta sprowadzonego z Niemiec jest możliwe na kilka sposobów przedstawionych poniżej.
Dzięki naszemu poradnikowi dowiesz się jak sprawdzić stan techniczny, prawny nie wychodząc z domu.
Dowiesz się jakie dokumenty będą Ci potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec.
Udostępnimy Ci wzór umowy zakupu przygotowany przez eksperta moto-zakup.
Dowiesz się jak bezpiecznie wrócić autem kupionym, niezarejestrowanym w Polsce.

1. Książka serwisowa auta z Niemiec
2. Przegląd techniczny TUV/Dekra
3. VIN raport – ekspertów moto-zakup.pl
4. Elektroniczna historia serwisowa – konkretnej marki pojazdu
5. Informacja z dekoderów internetowych
6. Bezpośredni kontakt z Niemieckim byłym właścicielem pojazdu
7. Wizyta eksperta moto-zakup.pl – sprawdzenie auta pod względem: wizualnym, technicznym, prawnym, wiarygodności przebiegu.
8. Dokumenty potrzebne do rejestracji auta sprowadzonego z Niemiec.
9. Rodzaj umowy, faktury – wzór.
10. Powrót/jazda autem sprowadzonym z Niemiec.
11. Tłumaczenia niemieckiego dowodu rejestracyjnego

książka serwisowa Niemcy
książka serwisowa Niemcy
książka serwisowa Niemcy
1.Książka serwisowa

kropka1.Sprawdzamy poprawność numeru VIN zapisanego w książce

kropka2.Sprawdzamy czy dealer który wydał auto jako nowy pojazd rzeczywiście istnieje wyszukiwarka kropka

kropka3.Weryfikujemy serwisy które przeprowadzały przeglądy auta – sprawdzamy czy serwisy rzeczywiście istnieją. Możemy podjąć próbę mailowego nawiązania kontaktu z serwisem lub wykorzystując (pakiet info DE). Szukając serwisu ponownie korzystamy z kropka

kropka4.Mając dowód rejestracyjny do auta tzw. mały Brief lub duży Brief – sprawdzamy w jakiej odległości od serwisu przeprowadzającego przegląd mieszkał właściciel pojazdu.

kropka5.Sprawdzamy czy charakter pisma nie jest podobny mimo tego iż auto było serwisowane w innych ASO.

kropka6. Na ostatniej stronie książki serwisowej sprawdzamy gdzie została wydrukowana, z pewnością nie mogą być to Chiny.

kropka7. W przypadku kilkuletniego auta książka serwisowa powinna nosić ślady użytkowania, pieczątki powinny być lekko wyblakłe.

kropka8. Data wydania – wydrukowania książki powinna być taka sama lub starsza jak data produkcji samochodu.

kropka9. Sprawdzamy procedury serwisowe – np. co ile był wymieniany olej, rozrząd itp. (czasami tutaj można przyłapać fałszerza np. serwis longlife co 15 tys. km –niepoprawny interwał czasowy)


kropka

PLUSY: szybkość weryfikacji, brak konieczności oględzin pojazdu, w przypadku nowych aut brak możliwości nie posiadania książki (jej brak daje do myślenia)

kropka

MINUSY: mało precyzyjne źródło potwierdzające przebieg, starsze auta nie są z reguły serwisowane w ASO marki, duże prawdopodobieństwo sfałszowania dokumentu, nie wszystkie serwisy auta są wpisywane, w niektórych markach pojazdów odchodzi się od prowadzenia książek na rzecz historii elektronicznej

Dekra Niemcy
TUV

2.Przegląd techniczny TUV/Dekra

W przypadku zakupu aut w wieku do 3 lat – przegląd ten nie został jeszcze wykonany. Pierwszy przegląd następuje po 3 latach od rejestracji nowego samochodu, kolejne przeglądy mają miejsce co dwa lata. Dokument jest wystawiony na właściciela pojazdu – mamy zatem dane właściciela (pakiet info-tel DE) potwierdzenie sprawności technicznej pojazdu oraz przebieg pojazdu zapisany na dzień przeglądu.

WAŻNE: aktualnie tablice zjazdowe – okresowe (5 dni) z żółtym paskiem z datą ważności tablic wydawane są tylko w przypadku kiedy TUV jest aktualny i został okazany w wydziale komunikacji który wydawał tablice, świeżo wydany TUV nie stanowi dokumentu uwierzytelniającego przebieg ponieważ auto mogło być narażone na działanie nieuczciwych sprzedawców którzy to podczas sprzedaży/zakupu auta skorygowali licznik następnie wykonując badanie techniczne.

Najbardziej wiarygodnym przeglądem technicznym TUV uwiarygodniającym przebieg jest dokument wydany np. na rok przed sprzedażą auta, wydany na ostatniego właściciela auta z dowodu rejestracyjnego (małego lub dużego Brief’a).

Kończący się TUV oraz sprzedaż auta może być powodem słabego stanu technicznego samochodu. Częsty powód sprzedaży auta używanego w Niemczech. Auto bardziej opłaca się sprzedać niż naprawiać do tego aby przeszło kolejne badanie techniczne.

kropka

PLUSY: szybkość weryfikacji, brak konieczności oględzin pojazdu, dokument wymagany przy wydaniu tablic zjazdowych, dokument potwierdzający również dobry stan techniczny pojazdu, niezbędny do poruszania się autem w Niemczech, mała szansa na fałszerstwo dokumentu

kropka

MINUSY: auta do 3 lat nie będą posiadały dokumentu, w przypadku sprowadzenia auta na lawecie sprzedający może stwierdzić że TUV do samochodu nie został dołączony, przez okres 2 lat przebieg auta mógłby się znacząco zmienić

VIN raport autodna, automo

3.VIN raport – ekspertów moto-zakup.pl

Ekspert moto-zakup.pl przygotuje dla Ciebie indywidualny raport dotyczący nadesłanego numeru VIN. Znaleźć w nim można informacje o: danych technicznych, dacie produkcji, odnotowanych przebiegach, informacje o szkodach pojazdu.

Informację jakie dane posiadamy o interesującym Cię aucie dostaniesz całkowicie bezpłatnie.

Ceny pełnych raportów: od 19 zł do 99 zł.

Sprawdź co mamy na temat interesującego Cię samochodu.

kropka

PLUSY: brak konieczności oględzin pojazdu, w 100% rzetelne informacje przygotowane przez profesjonalistów

kropka

MINUSY: problematyczna weryfikacja aut starszych niż 10 lat

4.Elektroniczna historia serwisowa – konkretnej marki pojazdu

Warto zadbać o pełny wyciąg historii serwisowej – zdarzają się przypadki że ostatni przegląd jest wykonany do tzw. uwiarygodnienia przebiegu samochodu. Wykonywana jest korekta licznika i wizyta w ASO np. związana z wymianą wycieraczki. Innym przypadkiem jest brak serwisowania auta w ASO np. przez 5 lat i nagła wizyta na wymianie żarówki w celu uwiarygodnienia przebiegu. Takie sytuacje mają również miejsce u naszych zachodnich sąsiadów dlatego ważne jest możliwe wnikliwe sprawdzenie przebiegu historii oraz porównanie jej np. z książką serwisową lub przeglądem technicznym TUV. Tutaj również odsyłamy do raportu VIN przygotowanego przez eksperta moto-zakup.pl

kropka

PLUSY: brak konieczności oględzin pojazdu, pełna historia serwisowa potwierdza przebieg oraz stan techniczny auta, ciągłość historii daje 99% gwarancję realności przebiegu, mała szansa na fałszerstwo historii jeżeli historia jest pełna i ciągła

kropka

MINUSY: w przypadku starszych aut często brak historii serwisowej z ASO, duże prawdopodobieństwo próby fałszerstwa przebiegu przez wykonanie ostatniego przeglądu ze skorygowanym przebiegiem w aucie

5.Informacja z dekoderów internetowych

Obecnie często podejmowane są próby potwierdzenia przebiegu przez raporty elektroniczne. Raporty te obejmują najczęściej ogólne informacje techniczne o aucie, wyposażenie, przeszukują bazy aut kradzionych oraz podają odnotowany przebieg auta. Do raportów dodawane są często zdjęcia – łącznie ze zdjęciami licznika pojazdu. Wadą raportów jest brak informacji o przebiegu serwisowym pojazdu z ASO. Raporty posiadają odnotowane przebiegi aut w przypadku ich sprzedaży przez serwisy aukcyjne lub auto-handle gdzie w ogłoszeniu podany był VIN pojazdu.
Raporty te można kupić już od kilku do około 70 zł.

kropka

PLUSY: brak konieczności oględzin pojazdu, do weryfikacji wystarczy numer VIN auta, informacja bez względu na to czy auto było serwisowane w ASO marki, dodatkowe informacje o pojeździe znajdujące się w raporcie, znikoma możliwość fałszerstwa przebiegu, łatwość dostępu raportów

kropka

MINUSY: brak możliwość weryfikacji przebiegu serwisowego, możliwość weryfikacji przebiegu z reguły młodych aut które zostały wystawione przez serwisy aukcyjne lub w których ogłoszeniach został podany numer VIN, często zawyżone kwoty odszkodowań przyznanych na uszkodzony pojazd

6.Bezpośredni kontakt z Niemieckim byłym właścicielem pojazdu

Jednym z najpewniejszych sposobów potwierdzenia przebiegu oraz stanu technicznego – wypadkowości auta jest bezpośredni kontakt z niemieckim właścicielem pojazdu.

Posiadając kopię/zdjęcie:
kropkamałego lub dużego briefu
kropkaprzeglądu technicznego TUV lub Dekra

Posiadamy dane firmy/właściciela pojazdu. Teraz ponownie używamy wyszukiwarki kropka aby znaleźć dane kontaktowe właściciela. Możemy napisać maila do właściciela lub skorzystać z naszego (pakietu info DE) w celu telefonicznego ustalenie szczegółów dotyczących pojazdu którym jesteśmy zainteresowani. Możemy również skorzystać z mediów społecznościowych.

kropka

PLUSY: Jedno z najlepszych źródeł informacji dotyczących przebiegu, stanu oraz wypadkowości pojazdu. Niemcy chętnie udzielają takich informacji musimy tylko wzbudzić zaufanie – biegły język niemiecki ewentualnie angielski.

kropka

MINUSY: W przypadku osoby fizycznej często występują problemy z ustaleniem danych kontaktowych byłego właściciela: numer telefonu lub adres mail.

autotesto

7.Wizyta eksperta moto-zakup.pl – sprawdzenie auta pod względem: wizualnym, technicznym, prawnym, wiarygodności przebiegu.

Chcąc sprawdzić przebieg, stan techniczny oraz prawny aut możesz wysłać w swoim imieniu naszego eksperta który wnikliwie sprawdzi auto. Zweryfikuję dokumentację samochodu, sprawdzi auto pod względem blacharsko-technicznym oraz wizualnym. Produktem końcowym naszej wizyty będzie obszerny raport techniczny czasami nawet 15 stron oraz pełna fotorelacja z oględzin.

Ekspert będzie mógł podłączyć komputer diagnostyczny do samochodu i sprawdzić zapisane przebiegi auta w modułach, odczytać błędy w sterownikach – przy jakim przebiegu się pojawiły.

Klienci korzystają z naszych raportów już od 2013 roku.

kropka

PLUSY: brak osobistej konieczności sprawdzania pojazdu, w 100% rzetelne informacje przygotowane przez profesjonalistów, uniknięcie kosztów związanych z zakupem słabego auta, w przypadku auta niekwalifikującego się do zakupu zaoszczędzony czas oraz pieniądze na podróż

kropka

MINUSY: niektórzy klienci narzekają na wysoką cenę naszej usługi – profesjonalna praca musi kosztować, lepiej zapłacić 300 zł za raport niż 30 000 zł za słabe auto

zapłata akcyzy

8.Dokumenty potrzebne do rejestracji auta sprowadzonego z Niemiec.

Kupując auto sprowadzone z Niemiec, niezarejestrowane w Polsce musimy dostać od sprzedającego:
kropka1. Fahrzeugbrief – Teil I (niemiecki dowód rejestracyjny – rozmiar naszego dowodu rejstracyjnego, oryginał)

kropka2. Fahrzeugbrief – Teil II (niemiecka karta pojazdu – rozmiar formatu A4, oryginał)

kropka3. Tłumaczenia obu wyżej wymienionych dokumentów (pieczątka tłumacza przysięgłego).

kropka4. Potwierdzenie zapłaty akcyzy. Wzór widoczny po lewej stronie.

kropka5. Badanie techniczne wykonane w Polsce.

kropka6. Faktura zakupu auta w Polsce. (zawszę proszę sprawdzać dane osoby która sprzedaje fizycznie auto a firmy która wystawia fakturę – czy są w jakiś sposób powiązane).

kropka7. Ubezpieczenie auta w Polsce, nie gwarantuje ono pełnej ochrony ubezpieczeniowej ponieważ auto nie jest zarejestrowane w Polsce a jest wyrejestrowane w Niemczech. Jazda takim samochodem podczas kontroli policji kończy się najczęściej mandatem w wysokości 500 PLN oraz zakazem dalszej jazdy – wezwaniem lawety. Dokładniejsze informacje na ten temat będą opisane w dalszej części poradnika.

wzór umowy zakupu sprzedaży auta

9.Rodzaj umowy, faktury – wzór.

W przypadku zakupu auta sprowadzonego z Niemiec wyróżniamy kilka sposobów jego nabycia pod względem prawnym:

1. Umowa zakupu na tzw. Niemca – Kaufvertrag (podpisując taką umowę poświadczamy że sami nabyliśmy auto od niemieckiego właściciela, że byliśmy w Niemczech i sami go kupiliśmy – jest to oczywiście nieprawda, sprzedający zdejmuje z siebie odpowiedzialność za wady samochodu, kupujący zgłaszając sprawę na policję lub do prokuratury sam poświadcza że popełnił przestępstwo podpisując umowę na zakup od niemieckiego właściciela którego nigdy nie widział, szczerze odradzamy taką formę zakupu pojazdu).

2. Umowa zakupu z polskim sprzedawcą – umowa zakupu / sprzedaży (podpisując taką umowę musimy koniecznie otrzymać dokument zakupu auta w Niemczech – musi być ciągłość umów aby wydział komunikacji zarejestrował nam auto, podpisując taką umowę szczególną uwagę musimy zwrócić na kwotę jaką sprzedawca wpisał na umowie, kolejnym zagrożeniem jest to że w przypadku takiej umowy na auto nie obowiązuje rękojmia, kupujący płaci 2% podatek od wzbogacenia)

3. Faktura marża – najczęściej wystawiana przez komisy oraz osoby zajmujące się autohandlem (w przypadku nowych aut 2-4 letnich należy zwrócić uwagę do kogo należało auto w Niemczech – problem niezapłaconego VAT’u opisany poniżej, pamiętajmy aby do faktury był dołączony załącznik gdzie wyszczególnimy ewentualne wady pojazdu oraz wpiszemy przebieg auta – pamiętajmy żeby nie wpisywać stanu licznika – stan licznika może być inny niż przebieg auta – z reguły stan jest niższy, posiadamy rękojmie na auto, pamiętajmy o sprawdzeniu kwoty na fakturze przed jej podpisaniem, kupujący nie płaci podatku)

4. Faktura VAT23% – wystawiana przez komisy i osoby zajmujące się autohandlem (faktura pozwalająca na zakup auta po firmie przez osobę fizyczną w Polsce, zakup jest wtedy w pełni bezpieczny – sprzedający sam płaci podatek VAT za samochód, pamiętajmy o załączniku do faktury, kupujący nie płaci podatku)
Po lewej stronie udostępniamy Wam wzór umowy dzięki której bezpiecznie możecie nabyć auta, możecie go również wykorzystać jako załącznik do faktury.

Uwaga: Często podczas naszej pracy obserwujemy nabywców pojazdów którzy działają pod presją, w stanie pełnego chaosu, oszołomienia – nie dajmy się ponieść emocjom – czytajmy co podpisujemy, z kim i na jaką kwotę.

mały brief
wyklejanki
10.Powrót/jazda autem sprowadzonym z Niemiec.

Powrót i jazda autem sprowadzonym/wyrejestrowanym w Niemczech wbrew zapewnieniem sprzedawcy może przysporzyć nam problemów. Jak sprawdzić czy autem możemy jechać zgodnie z przepisami mimo posiadanego ubezpieczenia:
1. W Fahrzeugbrief – Teil I (odpowiednik dowód rejestracyjny) tzw. mały brief na odwrocie sprawdzamy to czy auto zostało wyrejestrowane – datę wyrejestrowania. W 99,9% auto jest wyrejestrowane. Tłumaczenie gdzie znaleźć tą informację jest opisane po lewej stronie. Autem nigdzie nie zarejestrowanym nie możemy poruszać się po drogach – logiczne.

2. Sprawdzamy czy numer rejestracyjny (niemiecki) jest zgodny z dokumentami do auta – Teil I oraz II. Tłumaczenie po lewej stronie.

3. Sprawdzamy czy tablice rejestracyjne posiadają naklejki z badania technicznego. Jeżeli naklejek brak mamy w 100% do czynienia ze sfałszowanymi tablicami rejestracyjnymi, jeżeli naklejki są porównujemy czy badanie techniczne z naklejki jest zgodne z dokumentami. Zdarzają się przypadki fałszowania również naklejek wtedy wracamy do punktu 1 jeżeli auto jest wyrejestrowane nie można się nim zgodnie z prawem poruszać.

Co nam grozi za jazdę autem ze sfałszowanymi tablicami oraz wyrejestrowanym/niezarejestrowanym autem:
– mandat nałożony przez policję w wysokości 500 zł – zakaz dalszej jazdy
– w przypadku fałszywego ubezpieczenia lub jego braku grzywną 3500 zł na rzecz Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego + wszelkie koszty odholowania oraz przechowywania auta

Zatem jakie są metody legalnego powrotu zakupionym autem:
– transport lawetą
– zakup auta, powrót do domu wraz z kompletem dokumentów, udanie się do właściwego wydziału komunikacji, rejestracja auta + prawidłowe ubezpieczenie auta, wyjazd do miejsca pozostawienia auta = legalny powrót na kołach samochodem (auto można zostawić zamknięte u sprzedawcy o ile wzbudził on nasze zaufanie)

10.Niemiecki dowód rejestracyjny – Teil I oraz Teil II

mały brief
duży brief
Fahrzeugbrief – Teil I (odpowiednik dowód rejestracyjny)
Fahrzeugbrief – Teil II (odpowiednik karta pojazdu)

Niemiecki dowód rejestracyjny składa się z dwóch części (tzn. mały brief oraz duży brief).

Najważniejszymi danymi z małego biefu –Teil I które możemy odczytać są:
kropkaostatni właściciel pojazdu (duże znaczenie przy problemie nierozliczonego podatku VAT – objaśnienie poniżej)
kropkadata wyrejestrowania pojazdu (jeżeli pojazd został wyrejestrowany dłuższy czas może to świadczyć o jego uszkodzeniach i czasie potrzebnym na naprawę pojazdu)
kropkatermin przeglądu technicznego auta (jeżeli termin badania jest ważny a sprzedawca nie ma dokumentu TUV/Dekra może to świadczyć o tym że chce ukryć przebieg auta który wpisany był w TUV/Dekre
kropkadane techniczne samochodu (moc, pojemność, kolor, typ, przeznaczenie)
kropkaTeil I jest odpowiednikiem polskiego dowodu rejestracyjnego (należy go posiadać poruszając się autem)
(wzory i objaśnienie po lewej stronie)

Najważniejszymi danymi z dużego biefu –Teil II które możemy odczytać są:
kropka poprzedni oraz ostatni właściciel pojazdu (duże znaczenie przy problemie nierozliczonego podatku VAT – objaśnienie poniżej)
kropkailość właścicieli auta, daty rejestracji auta przez poszczególnych (max. dwóch poprzednich właścicieli)
kropkadane techniczne samochodu (moc, pojemność, kolor, typ, przeznaczenie)
kropkaTeil II jest odpowiednikiem polskiej karty pojazdu (nie ma wymogu posiadania dokumentu w przypadku kontroli, Teil II jest dokumentem stwierdzającym własność pojazdu przez osobę w której fizycznym posiadaniu jest dokument – w Niemczech nie ma potrzeby pisania umów sprzedaży aut, wystarczy tylko wejść w posiadanie dużego Briefu)
(wzory i objaśnienie po lewej stronie)

Problem niezapłaconego VAT za auto, objaśnienie poniżej. Należy sprawdzić czy właścicielem auta nie była firma ,,Gmbh,, jeżeli tak musimy się upewnić że auto zostało sprzedane w cenie brutto lub sprzedający musi nam sprzedać auto na fakturę 23% (faktura marża jest nieprawidłowa w tym przypadku).
raport classic

Copyright © 2018. Twórczość własna. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Oceń nasz artykuł:






sprawdzenie przebiegu auta sprowadzonego z Niemiec





Pomogliśmy ? Polub nas.


facebook moto-zakup