Sprawdzenie przebiegu auta z Francji

Przebieg oraz stan auta sprowadzonego z Francji będzie możliwy do weryfikacji na kilka sposobów:

1.Książka serwisowa
2.Przegląd techniczny AUTOVISION, DEKRA, AUTO SECURITE, SECURITEST
3.Elektroniczna historia serwisowa – konkretnej marki pojazdu
4.Informacja z dekoderów internetowych
5.Bezpośredni kontakt z Francuskim byłym właścicielem pojazdu
6.Informacje z Francuskiego dowodu rejestracyjnego.

raport classic
raport classic
raport classic
1.Książka serwisowa


kropka1.Sprawdzamy poprawność numeru VIN zapisanego w książce

kropka2.Sprawdzamy czy dealer który wydał auto jako nowy pojazd rzeczywiście istnieje wyszukiwarka kropka

kropka3.Weryfikujemy serwisy które przeprowadzały przeglądy auta – sprawdzamy czy serwisy rzeczywiście istnieją. Możemy podjąć próbę mailowego nawiązania kontaktu z serwisem lub wykorzystując. Szukając serwisu ponownie korzystamy z kropka

kropka4.Mając dowód rejestracyjny do auta – sprawdzamy w jakiej odległości od serwisu przeprowadzającego przegląd mieszkał właściciel pojazdu.

kropka5.Sprawdzamy czy charakter pisma nie jest podobny mimo tego iż auto było serwisowane w innych ASO.

kropka6. Na ostatniej stronie książki serwisowej sprawdzamy gdzie została wydrukowana, z pewnością nie mogą być to Chiny.

kropka7. W przypadku kilkuletniego auta książka serwisowa powinna nosić ślady użytkowania, pieczątki powinny być lekko wyblakłe.

kropka8. Data wydania – wydrukowania książki powinna być taka sama lub starsza jak data produkcji samochodu.

kropka9. Sprawdzamy procedury serwisowe – np. co ile był wymieniany olej, rozrząd itp. (czasami tutaj można przyłapać fałszerza np. serwis longlife co 15 tys. km –niepoprawny interwał czasowy)


kropka

PLUSY: szybkość weryfikacji, brak konieczności oględzin pojazdu, w przypadku nowych aut brak możliwości nie posiadania książki (jej brak daje do myślenia)

kropka

MINUSY: mało precyzyjne źródło potwierdzające przebieg, starsze auta nie są z reguły serwisowane w ASO marki, duże prawdopodobieństwo sfałszowania dokumentu, nie wszystkie serwisy auta są wpisywane, w niektórych markach pojazdów odchodzi się od prowadzenia książek na rzecz historii elektronicznej

raport classic
raport classic

2.Przegląd techniczny AUTOVISION, DEKRA, AUTO SECURITE, SECURITEST.

W przypadku zakupu aut w wieku do 4 lat – przegląd ten nie został jeszcze wykonany. Pierwszy przegląd następuje przed upływem 4 lat od rejestracji nowego samochodu, kolejne przeglądy mają miejsce co dwa lata. Dokument jest wystawiony na właściciela pojazdu – mamy zatem dane właściciela potwierdzenie sprawności technicznej pojazdu, przebieg pojazdu zapisany na dzień przeglądu oraz informację o ewentualnie wykrytych wadach technicznych pojazdu.

WAŻNE: aktualnie tablice zjazdowe – okresowe (5 dni) z żółtym paskiem z datą ważności tablic wydawane są tylko w przypadku kiedy TUV jest aktualny i został okazany w wydziale komunikacji który wydawał tablice, świeżo wydany TUV nie stanowi dokumentu uwierzytelniającego przebieg ponieważ auto mogło być narażone na działanie nieuczciwych sprzedawców którzy to podczas sprzedaży/zakupu auta skorygowali licznik następnie wykonując badanie techniczne.

Najbardziej wiarygodnym przeglądem technicznym TUV uwiarygodniającym przebieg jest dokument wydany np. na rok przed sprzedażą auta, wydany na ostatniego właściciela auta z dowodu rejestracyjnego (małego lub dużego Brief’a).

Kończący się TUV oraz sprzedaż auta może być powodem słabego stanu technicznego samochodu. Częsty powód sprzedaży auta używanego w Niemczech. Auto bardziej opłaca się sprzedać niż naprawiać do tego aby przeszło kolejne badanie techniczne.

kropka

PLUSY: szybkość weryfikacji, brak konieczności oględzin pojazdu, dokument wymagany przy wydaniu tablic zjazdowych, dokument potwierdzający również dobry stan techniczny pojazdu, niezbędny do poruszania się autem w Niemczech, mała szansa na fałszerstwo dokumentu

kropka

MINUSY: auta do 3 lat nie będą posiadały dokumentu, w przypadku sprowadzenia auta na lawecie sprzedający może stwierdzić że TUV do samochodu nie został dołączony, przez okres 2 lat przebieg auta mógłby się znacząco zmienić

3.Elektroniczna historia serwisowa – konkretnej marki pojazdu

Warto zadbać o pełny wyciąg historii serwisowej – zdarzają się przypadki że ostatni przegląd jest wykonany do tzw. uwiarygodnienia przebiegu samochodu. Wykonywana jest korekta licznika i wizyta w ASO np. związana z wymianą wycieraczki. Innym przypadkiem jest brak serwisowania auta w ASO np. przez 5 lat i nagła wizyta na wymianie żarówki w celu uwiarygodnienia przebiegu. Takie sytuacje mają również miejsce u naszych zachodnich sąsiadów dlatego ważne jest możliwe wnikliwe sprawdzenie przebiegu historii oraz porównanie jej np. z książką serwisową lub przeglądem technicznym TUV.

Jeżeli chodzi o dostęp do historii serwisowych sprawa wygląda następująco jeżeli chodzi o poszczególne marki pojazdów:

Renault, Mercedes – informacja o przeglądach można bez problemów uzyskać u Dealera marki w Polsce
Alfa Romeo/Fiat/Lancia – możliwość zakupu pełnej historii z ASO w Internecie
BMW/Audi/VW/Seat/Skoda/Opel – możliwość zakupu pełnej historii z ASO w Internecie
Peugeot/Citroen – możliwość zakupu pełnej historii z ASO w Internecie
Tyota/Mazda/Hyundai – możliwość zakupu pełnej historii z ASO w Internecie
Ford – możliwość zakupu pełnej historii z ASO w Internecie

kropka

PLUSY: brak konieczności oględzin pojazdu, pełna historia serwisowa potwierdza przebieg oraz stan techniczny auta, ciągłość historii daje 99% gwarancję realności przebiegu, mała szansa na fałszerstwo historii

kropka

MINUSY: w przypadku starszych aut często brak historii serwisowej z ASO, duże prawdopodobieństwo próby fałszerstwa przebiegu przez wykonanie ostatniego przeglądu ze skorygowanym przebiegiem w aucie, trudności w zdobyciu informacji serwisowej bez wizyty autem na przeglądzie przedzakupowy

4.Informacja z dekoderów internetowych

Obecnie często podejmowane są próby potwierdzenia przebiegu przez raporty elektroniczne. Raporty te obejmują najczęściej ogólne informacje techniczne o aucie, wyposażenie, przeszukują bazy aut kradzionych oraz podają odnotowany przebieg auta. Do raportów dodawane są często zdjęcia – łącznie ze zdjęciami licznika pojazdu. Wadą raportów jest brak informacji o przebiegu serwisowym pojazdu z ASO. Raporty posiadają odnotowane przebiegi aut w przypadku ich sprzedaży przez serwisy aukcyjne lub auto-handle gdzie w ogłoszeniu podany był VIN pojazdu.
Raporty te można kupić już od kilku do około 50 zł.

kropka

PLUSY: brak konieczności oględzin pojazdu, do weryfikacji wystarczy numer VIN auta, informacja bez względu na to czy auto było serwisowane w ASO marki, dodatkowe informacje o pojeździe znajdujące się w raporcie, znikoma możliwość fałszerstwa przebiegu, łatwość dostępu raportów

kropka

MINUSY: brak możliwość weryfikacji przebiegu serwisowego, możliwość weryfikacji przebiegu z reguły młodych aut które zostały wystawione przez serwisy aukcyjne lub w których ogłoszeniach został podany numer VIN

5.Bezpośredni kontakt z Niemieckim byłym właścicielem pojazdu

Jednym z najpewniejszych sposobów potwierdzenia przebiegu oraz stanu technicznego – wypadkowości auta jest bezpośredni kontakt z niemieckim właścicielem pojazdu.

Posiadając kopię/zdjęcie:
kropkamałego lub dużego briefu
kropkaprzeglądu technicznego TUV lub Dekra

Posiadamy dane firmy/właściciela pojazdu. Teraz ponownie używamy wyszukiwarki kropka aby znaleźć dane kontaktowe właściciela. Możemy napisać maila do właściciela lub skorzystać z naszego (pakietu info DE) w celu telefonicznego ustalenie szczegółów dotyczących pojazdu którym jesteśmy zainteresowani. Możemy również skorzystać z mediów społecznościowych.

kropka

PLUSY: Jedno z najlepszych źródeł informacji dotyczących przebiegu, stanu oraz wypadkowości pojazdu. Niemcy chętnie udzielają takich informacji musimy tylko wzbudzić zaufanie – biegły język niemiecki ewentualnie angielski.

kropka

MINUSY: W przypadku osoby fizycznej często występują problemy z ustaleniem danych kontaktowych byłego właściciela: numer telefonu lub adres mail.

Niemiecki dowód rejestracyjny – Teil I oraz Teil II

raport classic
raport classic
Fahrzeugbrief – Teil I (odpowiednik dowód rejestracyjny)
Fahrzeugbrief – Teil II (odpowiednik karta pojazdu)

Niemiecki dowód rejestracyjny składa się z dwóch części (tzn. mały brief oraz duży brief).

Najważniejszymi danymi z małego biefu –Teil I które możemy odczytać są:
kropkaostatni właściciel pojazdu (duże znaczenie przy problemie nierozliczonego podatku VAT – objaśnienie poniżej)
kropkadata wyrejestrowania pojazdu (jeżeli pojazd został wyrejestrowany dłuższy czas może to świadczyć o jego uszkodzeniach i czasie potrzebnym na naprawę pojazdu)
kropkatermin przeglądu technicznego auta (jeżeli termin badania jest ważny a sprzedawca nie ma dokumentu TUV/Dekra może to świadczyć o tym że chce ukryć przebieg auta który wpisany był w TUV/Dekre
kropkadane techniczne samochodu (moc, pojemność, kolor, typ, przeznaczenie)
kropkaTeil I jest odpowiednikiem polskiego dowodu rejestracyjnego (należy go posiadać poruszając się autem)
(wzory i objaśnienie po lewej stronie)

Najważniejszymi danymi z dużego biefu –Teil II które możemy odczytać są:
kropka poprzedni oraz ostatni właściciel pojazdu (duże znaczenie przy problemie nierozliczonego podatku VAT – objaśnienie poniżej)
kropkailość właścicieli auta, daty rejestracji auta przez poszczególnych (max. dwóch poprzednich właścicieli)
kropkadane techniczne samochodu (moc, pojemność, kolor, typ, przeznaczenie)
kropkaTeil II jest odpowiednikiem polskiej karty pojazdu (nie ma wymogu posiadania dokumentu w przypadku kontroli, Teil II jest dokumentem stwierdzającym własność pojazdu przez osobę w której fizycznym posiadaniu jest dokument – w Niemczech nie ma potrzeby pisania umów sprzedaży aut, wystarczy tylko wejść w posiadanie dużego Briefu)
(wzory i objaśnienie po lewej stronie)

Problem niezapłaconego VAT za auto, objaśnienie poniżej. Należy sprawdzić czy właścicielem auta nie była firma ,,Gmbh,, jeżeli tak musimy się upewnić że auto zostało sprzedane w cenie brutto lub sprzedający musi nam sprzedać auto na fakturę 23% (faktura marża jest nieprawidłowa w tym przypadku).
raport classic





Pomogliśmy ? Polub nas.


facebook moto-zakup