Jazda próbna

glownagora2Jazda próbna Pakiet Silver jest rozszerzeniem pakietu Classic właśnie o jazdę próbną autem. Inspektor w czasie trwania oględzin wykonuje przejazd próbny sprawdzanym autem, wrażenia z jazdy nanosi na raport w kilkunastu punktach.
Jazda próbna
glownagora2ESP,ABS + temopmat
Podczas jady próbnej inspektor w miarę możliwości sprawdza działanie systemów bezpieczeństwa auta ABS/ESP/ASR oraz sprawność działania tempomatu.

glownagora2Wybieranie biegów, praca skrzyni
W manualnej skrzyni biegów sprawdzana jest precyzja zmiany biegów podczas jazdy próbnej. Inspektor sprawdza czy odgłosy z pracy skrzyni nie są niepokojące lub czy sprzęgło dwumasowe w silnikach wysokoprężnych nie daje oznak zużycia. W przypadku sprawdzania skrzyń automatycznych zawsze zwracamy uwagę na płynność zmiany biegów oraz na to czy auto ruszając pod górkę nie toczy się w dół.

glownagora2Hamulec ręczny
W czasie jazdy próbnej sprawdzana jest siła hamulca ręcznego, podczas ruszania pod górkę oraz normalnego ruszania autem.

glownagora2Ruszanie z postoju, działanie sprzęgła
Inspektor sprawdza poprawność i łatwość ruszania autem. Sprawdzamy czy auto nie robi tzw. żabki podczas ruszania, czy auto nie szarpie oraz określa to czy auto nie wysprzęgla się za wysoko lub za nisko. Wszystkie te parametry mogą świadczyć o zużyciu tego elementu oraz o dodatkowych kosztach po zakupie auta.

glownagora2Drgania kierownicy, ustawienie kierownicy
W czasie inspekcji sprawdzane i opisywane są odczucia z jazdy związane z działaniem układu kierowniczego. Inspektor zwraca uwagę na to czy koło kierownicy nie przenosi wibracji oraz drgań z układu kierowniczego lub hamulcowego pojazdu. Auto sprawdzamy przy wyższych prędkościach oraz przy hamowaniu. Drgania koła kierownicy mogą wynikać z wielu przyczyn: krzywe tarcze hamulcowe, źle wyważone koła, brak zbieżności w aucie, zużycie amortyzatorów. Podczas jazdy próbnej sprawdzamy również ustawienie koła kierownicy podczas jazdy na wprost, zwracamy uwagę czy auto przy poprawnym ustawieniu koła kierownicy nie jest ściągane na krawędź drogi.

glownagora2Zbieżność kół, ściąganie samochodu
Inspektor podczas jazdy próbnej ocenia poprawność ustawionej zbieżności w aucie, przy wyższych prędkościach sprawdza czy auto nie jest ściągane na krawędź drogi. Zwraca uwagę na stan zużycia opon, czy opony na krawędzi nie są nadmiernie zużyte.

glownagora2Hamulce, siła, odgłosy
Podczas jazdy próbnej sprawdzana jest poprawność działania układu hamulcowego. Inspektor określa siłę hamulców, odgłosy z pompy hamulcowej auta oraz odgłosy dobiegające z układu hamulcowego. Zwraca uwagę na wszelkiego rodzaju piski oraz szumy które często świadczą o poważnym zużyciu elementów sprawdzanego układu.

glownagora2Przyspieszenie
Inspekcja i jazda próbna pozwala zwrócić uwagę na płynność przyspieszenia auta. Sprawdzamy zachowanie jednostki napędowej na wszystkich biegach w aucie. W silnikach z turbodoładowaniem zwracamy uwagę na odgłosy turbiny: wszelkiego rodzaju świsty, szumy dochodzące z tego elementu osprzętu auta. Wszelkiego rodzaju nieprawidłowości w pracy jednostki napędowej znajdują swój opis w raporcie z inspekcji.

glownagora2Wspomaganie układu kierowniczego
Inspektor w czasie jazdy próbnej oraz na postoju sprawdza poprawność działania układu wspomagania w aucie jeżeli auto takowy posiada. Sprawdzana jest lekkość oraz płynność pracy tego układu. Niepokojące szumy, trzaski, skrzypienia są zapisywane w raporcie. Zwracamy uwagę na pracę pompy wspomagania w aucie czy nie wydaje ona niepokojących odgłosów świadczących o jej zużyciu.

glownagora2Praca zawieszenia
Istotnym elementem jazdy próbnej autem jest zwrócenie uwagi na zużycie oraz odgłosy dobiegające z układu zawieszenia pojazdu. Dopiero podczas jazdy próbnej możemy określić stopień zużycia zawieszenia: luzy, stuki, niepokojące odgłosy mogące świadczyć o zużyciu: amortyzatorów, elementów zwieszenia przedniego oraz tylnego w tym: drążków kierowniczych, końcówek stabilizatora, łączników stabilizatora. Wszystkie odczucia związane z pracą układu zawieszenia Inspektor zamieszcza w raporcie końcowym. Doświadczenie naszych Inspektorów pozwala na określenie stopnia zużycia zawieszenia oraz na podanie prawdopodobnej przyczyny powstałych nieprawidłowości.

glownagora2Odgłosy z wewnątrz auta
Podczas jazdy próbnej określane są odgłosy dochodzące do wewnątrz auta. Opisywane są: odgłosy skrzypienia elementów plastikowych w środku auta, wszelkiego rodzaju świsty dochodzące np. z podszybia lub drzwi pojazdu. Wszelkiego rodzaju gwizdy oraz niepokojące szumy mogą świadczyć o ingerencji blacharskiej w karoserię auta lub o śle wykonanej naprawie.

glownagora2Praca silnika
Inspektor podczas jazdy próbnej określa to czy silnik w aucie pracuje równo, czy obroty nie falują, czy silnik się nie dławi jednocześnie zwracając uwagę na wszelkiego rodzaju niepokojące odgłosy jednostki napędowej: stuki, grzechotania, szumy. Pracę silnika staramy się sprawdzać podczas jego całkowitego ostygnięcia oraz w czasie pracy w temperaturze roboczej 90-100 stopni po całkowitym jego rozgrzaniu.

glownagora2LPG działanie
W przypadku gdy auto jest wyposażone w instalację LPG sprawdzana jest płynność pracy jednostki napędowej podczas zasilania gazem. Inspektor dokonuje zmiany zasilania gazem na benzynę i odwrotnie notujące w raporcie ewentualne nieprawidłowości. Działanie instalacji sprawdzane jest również w czasie jazdy autem.