100mondeo

Ford Mondeo Mk4 2.0 145km
Zamów inspekcję
Audi A4 B6
szablon
bazaskradzionych
Audi A4 B6


Ford Mondeo Mk4 2.0 145km, wersja kombi, rok produkcji 2010, skrzynia manualna 5-cio biegowa. Auto wyprodukowane na rynek Holenderski, sprowadzone z Niemiec. W wersji wyposażenia Titanium, z silnikiem benzynowym i manualna skrzynią biegów. Auto w sprowadzone w 2013 roku, w Polsce w posiadaniu jednego właściciela, użytkowane prywatnie. Właściciel posiada ważny dowód rejestracyjny wraz z kartą pojazdu, a także książkę serwisową w języku obcym, z potwierdzeniem serwisowania auta za granicą oraz jednym wpisem z serwisu autoryzowanego w Polsce.
Weryfikacja nadwozia wykazała ponowne polakierowanie pokrywy silnika – druga warstwa lakieru, pozostałe elementy nadwozia posiadają oryginalną powłokę (nie mierzono zderzaków). Wszystkie szyby są oryginalne, rocznik produkcji szyb zgodny z produkcją auta. Zmierzono również wnęki drzwi – oryginalna powłoka lakieru. Podłużnice przednie nie noszą śladów uszkodzeń ani przeprowadzonych napraw, podłoga bagażnika jest oryginalna. Zatem auto należy uznać jako bezwypadkowe. Powierzchnia lakieru posiada kilka ubytków, lecz są one wynikiem eksploatacji pojazdu w mieście (tzw. szkody parkingowe), a ich usunięcie wymaga polakierowania zderzaka przedniego, naprawy wgniotu na błotniku przednim prawym, oraz polerowania lub lakierowania zderzaka tylnego i pokrywy bagażnika. Zaparowana lampa przednia (św. przeciwmgłowe) powinna być zdemontowana i na tej podstawie można będzie ocenić czy konieczna jest wymiana, czy uszczelnienie klosza. Znaczek tylny jest do wymiany.
Wnętrze auta nosi normalne ślady użytkowania i stan zużycia elementów jest w pełni adekwatny do przebiegu oraz warunków eksploatacji pojazdu. Z pewnością wymaga dokładnego wyczyszczenia, ponieważ nie zostało to wykonane przed oględzinami.
Delikatne otarcia na powierzchni koła kierownicy oraz gałki dźwigni zmiany biegów odzwierciedlają przebieg samochodu.
We wnętrzu auta nie stwierdzono uszkodzeń, połamanych elementów, wyposażenie auta działa prawidłowo.
Od strony mechanicznej auto jest w pełni sprawne, zarówno jazda próbna jak i sprawdzenie podwozia na stacji diagnostycznej nie wykazało nieprawidłowości. Auto w czasie jazdy nie ściąga, nie czuć wibracji przy wyższych prędkościach. Nie słychać żadnych stuków zawieszenia, na nierównościach zawieszenie pracuje prawidłowo. Silnik oraz skrzynia biegów działają prawidłowo, auto ma prawidłowe osiągi, skrzynia działa płynnie, bez szarpnięć i zgrzytów. Sprzęgło pracuje lekko i nie uślizguje się podczas gwałtownego przyspieszania. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów.
Badanie podwozia wykazało liczne ogniska korozji powierzchniowej na układzie wydechowym oraz elementach metalowych zawieszenia. Świadczy to o tym, że auto nie było garażowane, co zresztą potwierdza właściciel. Należy w najbliższej przyszłości zabezpieczyć te ogniska korozji tak, żeby się nie powiększały. Podłoga oraz progi nie są uszkodzone i nie posiadają korozji, osłony podwozia kompletne i nie uszkodzone. Brak dolnej osłony silnika, nie widać pozostałości, być może brak fabrycznie.
Alufelgi posiadają zarysowania wzdłuż rantu felgi, od krawężników lub niewłaściwego montażu opon. Opony są zimowe, stan bieżnika to ok. 5 mm, więc mogą być użyte w kolejnym sezonie. Brak opon letnich, konieczny będzie zakup tych opon.
Podsumowując ocenę należy uznać, że auto jest w stanie bardzo dobrym od strony mechanicznej i dobrym jeśli chodzi o stan nadwozia i wnętrza. Konieczne naprawy nadwozia nie powinny wygenerować dużych kosztów, a niewątpliwym atutem jest bezwypadkowa przeszłość samochodu. Zgodnie z historią samochodu do wykonania jest również przegląd olejowy oraz wymiana opon na letnie, co będzie dodatkowym kosztem dla kupującego.