42vitara

Suzuki Grand Vitara 1.6 106km
Zamów inspekcję
galeria zdjec
szablon
bazaskradzionych
opiniainspektora

Suzuki Grand Vitara 1.6 106km, rok produkcji 2005, manualna skrzynia biegów. Samochód był kupiony jako nowy w Salonie Suzuki w Polsce. Zgodnie z kartą pojazdu od nowości posiadał trzech właścicieli, były to osoby prywatne. Przez cały okres użytkowania serwisowany w autoryzowanych punktach serwisowych Suzuki, czego potwierdzeniem jest oryginalna książka serwisowa oraz zlecenia widoczne w systemie serwisowym Suzuki Motor Poland. Przebieg auta jest prawdziwy, a dokumentacja kompletna.
Od strony mechanicznej samochód bardzo zadbany, nie stwierdzono żadnych uszkodzeń mechanicznych. Wszystkie podzespoły mechaniczne są sprawne i kompletne. Wykonano również jazdę próbną w terenie, która wykazała, że zarówno zawieszenie jak i napęd 4×4 działają w pełni prawidłowo. Próba drogowa na szosie przebiegła poprawnie, auto prowadzi się dobrze, z podwozia nie dobiegają żadne niepokojące dźwięki. Właściwości jezdne są typowe dla auta typu SUV. Ostatni odnotowany przegląd serwisowy wykonano przy przebiegu 75038km, przy okazji wymieniane były klocki i tarcze hamulcowe przednie i wykonany pełen serwis układu klimatyzacji oraz uszczelnione elementy układu napędowego. Dwa miesiące temu był wymieniany akumulator. Świadczy to o tym, że obecna właścicielka do samego końca użytkowania auta należycie dbała o jego stan techniczny.
Kontrola nadwozia wykazała, że wiele elementów nadwozia było lakierowane, praktycznie całe poszycie prawego jak i lewego boku ma grubszą od fabrycznej warstwę lakieru, lakierowana była również maska przednia oraz zderzak przedni. Według informacji od właścicielki, prawy bok został przez nią zarysowany i naprawiony poza siecią ASO Suzuki. Elementem najmocniej zarysowanym były drzwi przednie prawe, co potwierdza pomiar grubości powłoki lakierniczej – możliwa niewielka ilość szpachli na powierzchni drzwi – grubość do 0,358mm. Wnęka drzwi oraz ich wewnętrzna powierzchnia mają oryginalny lakier, więc nie była to naprawa powypadkowa. Brak informacji odnośnie uszkodzeń maski oraz lewego boku. Elementem, który był najmocniej uszkodzony jest błotnik tylny lewy, grubość powłoki na jego krawędzi dochodzi do 1,070mm, co świadczy o niestarannie przeprowadzonej naprawie blacharsko-lakierniczej, potwierdza to też występująca w tym miejscu korozja. Sprawdzono dokładnie miejsce występowania korozji oraz wszelkie elementy w jego otoczeniu. Naprawa musiała zostać wykonana po przytarciu, bądź niewielkim wgnieceniu błotnika, ponieważ zarówno wnęka drzwi, jak i wnęka pokrywy bagażnika mają oryginalny lakier, nie stwierdzono również śladów po wymianie szyby – jest oryginalna. Pozostała część błotnika ma drugą warstwę lakieru, bez szpachli. W przedniej części auta nie stwierdzono śladów naprawy powypadkowej, elementy powtórnie lakierowane (maska, zderzak) nie były poważniej uszkodzone.
Wnętrze auta utrzymane prawidłowo, zadbane. Nie stwierdzono żadnych uszkodzeń. Wszystkie elementy wyposażenia kompletne, działają prawidłowo. Zamontowany dodatkowo zestaw głośnomówiący do telefonu komórkowego, montaż wykonany w ASO Suzuki.
Podsumowując, auto bardzo zadbane, jak na swój wiek i przebieg utrzymane w bardzo dobrym stanie mechanicznym. Przegląd serwisowy, wykonany w ASO Suzuki 3500km temu sprawia, że auto w najbliższym czasie nie będzie wymagało wkładu finansowego w czynności eksploatacyjne. Nadwozie auta wygląda dobrze, nie uwzględniając pomiaru grubości lakieru ślady przeprowadzonych napraw widać na zderzaku przednim oraz lewym tylnym błotniku. Błotnik ten jest elementem, który powinien zostać ponownie polakierowany, a występująca rdza usunięta i zabezpieczona. Do lakierowania kwalifikują się również oba zderzaki, zarówno przedni jak i tylny, z powodu występujących otarć. Odprysk na masce jest niewielki, zapewne można go usunąć stosując miejscowo lakier zaprawkowy. W kwestii usunięcia wgniotów na błotniku tylnym prawym, należałoby się skonsultować ze specjalistą naprawy nadwozi.